Friday, February 12, 2010

Minggu 5 (1 - 6 Februari 2010)

Rancangan Pengajaran Harian 2010

Minggu 5 (1 – 6 Februari 2010)


Tarikh: 01/02/2010

Hari: Isnin


Kelas: 1G/1H, 1N, 1A/1B/1C, 1M

Masa: 2.00-3.25pm, 3.25-4.00pm, 4.00-5.10pm, 5.45-6.20pm

Mata Pelajaran: Pendidikan Moral Ting. 1


Tajuk: Bab 1 – Nilai Berkaitan dengan Perkembangan Diri

Sub-tajuk:
1.4 Bertanggungjawab


Objektif Pembelajaran:
i) Mengenal pasti ciri-ciri pemakanan yang sihat.

ii) Mengamalkan amalan pemakanan yang baik dan seimbang.

iii) Bertanggungjawab menjaga kesihatan diri.

iv) Bertanggungjawab menjaga persekitaran supaya sentiasa bersih.

Hasil Pembelajaran:
i) Menjaga kesihatan diri.

ii) Menjaga persekitaran supaya sentiasa bersih


Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan

Refleksi:
1G/1H, 1N, 1A/1B/1C, 1M – Para pelajar dapat memahami maksud nilai bertanggungjawab. Latihan diberi kepada para pelajar. Mereka dapat menjawab soalan latihan tersebut.


Tarikh: 02/02/2010

Hari: Selasa


Kelas: 2B, 2I dan 2L

Masa: 12.50-2.00 pm, 3.25-4.00pm, 5.10-6.20pm

Tajuk: Bab 4 -Graf

Sub-tajuk:
i) Graf
ii) Langkah menghasilkan graf (graf bar berganda/ graf garisan berganda)
iii)Mentafsir Jadual
v)Mentafsir graf (graf bar berganda/ graf garisan berganda)

Objektif Pembelajaran:
i)Mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Melukis graf bar berganda dan graf garisan berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
iv) Mentafsir jadual, graf bar berganda dan graf garisan berganda

Hasil Pembelajaran:
i)Pelajar dapat mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Pelajar dapat menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Pelajar dapat melukis graf bar berganda dan graf garisan berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
iv)Pelajar dapat mentafsir jadual, graf bar berganda dan graf garisan berganda

Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan

Perbendaharaan Kata:
i) Graf bar berganda
ii)Graf garisan berganda

Refleksi:
i)Sebahagian pelajar dapat mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Sebahagian pelajar dapat menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Sebahagian pelajar dapat melukis graf bar berganda dan graf garisan berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
iv)Sebahagian pelajar dapat mentafsir jadual, graf bar berganda dan graf garisan berganda

Tarikh: 03/02/2010

Hari: Rabu


Kelas: 1M, 1A/1B/1C, 1N

Masa: 12.50-2.00pm, 3.25-4.00pm, 4.00-5.10pm

Mata Pelajaran: Pendidikan Moral Ting.1


Tajuk: Bab 1 – Nilai Berkaitan dengan Perkembangan Diri

Sub-tajuk:
1.4 Bertanggungjawab


Objektif Pembelajaran:
i) Mengenal pasti ciri-ciri pemakanan yang sihat.

ii) Mengamalkan amalan pemakanan yang baik dan seimbang.

iii) Bertanggungjawab menjaga kesihatan diri.

iv) Bertanggungjawab menjaga persekitaran supaya sentiasa bersih.

Hasil Pembelajaran:
i) Menjaga kesihatan diri.

ii) Menjaga persekitaran supaya sentiasa bersih


Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan

Refleksi:
P&P berjalan dengan lancar. Para pelajar memberi perhatian dalam kelas.


Kelas: 2I

Masa: 5.45-6.20pm

Mata Pelajaran: Geografi Ting. 2

Tajuk: Bab 4 - Graf

Sub-tajuk:
i) Graf
ii) Langkah menghasilkan graf (graf bar berganda/ graf garisan berganda)
iii)Mentafsir Jadual
v)Mentafsir graf (graf bar berganda/ graf garisan berganda)

Objektif Pembelajaran:
i)Mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Melukis graf bar berganda dan graf garisan berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
iv) Mentafsir jadual, graf bar berganda dan graf garisan berganda

Hasil Pembelajaran:
i)Pelajar dapat mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Pelajar dapat menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Pelajar dapat melukis graf bar berganda dan graf garisan berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
iv)Pelajar dapat mentafsir jadual, graf bar berganda dan graf garisan berganda

Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan

Perbendaharaan Kata:
i) Graf bar berganda
ii)Graf garisan berganda

Refleksi:
i)Sebahagian pelajar dapat mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Sebahagian pelajar dapat menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Sebahagian pelajar dapat melukis graf bar berganda dan graf garisan berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
iv)Sebahagian pelajar dapat mentafsir jadual, graf bar berganda dan graf garisan berganda


Tarikh: 04/02/2010

Hari: Khamis


Kelas: 2B dan 2L

Masa: 3.25-4.35pm dan 5.10-6.20pm

Mata Pelajaran: Geografi Ting. 2


Tajuk: Bab 4 - Graf

Sub-tajuk:
i) Graf
ii) Langkah menghasilkan graf (graf bar berganda/ graf garisan berganda)
iii)Mentafsir Jadual
v)Mentafsir graf (graf bar berganda/ graf garisan berganda)

Objektif Pembelajaran:
i)Mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Melukis graf bar berganda dan graf garisan berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
iv) Mentafsir jadual, graf bar berganda dan graf garisan berganda

Hasil Pembelajaran:
i)Pelajar dapat mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Pelajar dapat menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Pelajar dapat melukis graf bar berganda dan graf garisan berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
iv)Pelajar dapat mentafsir jadual, graf bar berganda dan graf garisan berganda

Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan

Perbendaharaan Kata:
i) Graf bar berganda
ii)Graf garisan berganda

Refleksi:
i)Sebahagian pelajar dapat mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Sebahagian pelajar dapat menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Sebahagian pelajar dapat melukis graf bar berganda dan graf garisan berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
iv)Sebahagian pelajar dapat mentafsir jadual, graf bar berganda dan graf garisan berganda


Tarikh: 22/01/2010

Hari: Jumaat


Kelas: 2I

Masa: 2.00-3.10pm

Mata Pelajaran: Geografi Ting. 2


Tajuk: Bab 4 - Graf

Sub-tajuk:
i) Graf
ii) Langkah menghasilkan graf (graf bar berganda/ graf garisan berganda)
iii)Mentafsir Jadual
v)Mentafsir graf (graf bar berganda/ graf garisan berganda)

Objektif Pembelajaran:
i)Mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Melukis graf bar berganda dan graf garisan berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
iv) Mentafsir jadual, graf bar berganda dan graf garisan berganda

Hasil Pembelajaran:
i)Pelajar dapat mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Pelajar dapat menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Pelajar dapat melukis graf bar berganda dan graf garisan berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
iv)Pelajar dapat mentafsir jadual, graf bar berganda dan graf garisan berganda

Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan

Perbendaharaan Kata:
i) Graf bar berganda
ii)Graf garisan berganda

Refleksi:
i)Sebahagian pelajar dapat mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Sebahagian pelajar dapat menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Sebahagian pelajar dapat melukis graf bar berganda dan graf garisan berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
iv)Sebahagian pelajar dapat mentafsir jadual, graf bar berganda dan graf garisan berganda


Kelas: 1G/1H

Masa: 5.10-6.20pm

Mata Pelajaran: Pendidikan Moral Ting.1


Tajuk: Bab 1 – Nilai Berkaitan dengan Perkembangan Diri

Sub-tajuk:
1.5 Hemah Tinggi


Objektif Pembelajaran:
i) Melatih diri agar sentiasa berbudi bahasa dan berkelakuan sopan dalam setiap situasi.

ii) Mengenal pasti cara berkelakuan sopan di tempat-tempat awam.

iii) Mengamalkan sikap hemah tinggi dalam kehidupan seharian.


Hasil Pembelajaran:
i) Sentiasa bertutur dan berkelakuan sopan dalam pelbagai situasi.

Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan

Refleksi:
P & P berjalan dengan lancar.






Tarikh: 06/02/2010

Hari: Sabtu


Kelas: 2I

Masa: 2.00 – 3.10pm

Mata Pelajaran: Geografi Ting. 2


Tajuk: Bab 4- Graf

Sub-tajuk:
i) Graf
ii) Langkah menghasilkan graf (graf bar berganda/ graf garisan berganda)
iii)Mentafsir Jadual
v)Mentafsir graf (graf bar berganda/ graf garisan berganda)

Objektif Pembelajaran:
i)Mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Melukis graf bar berganda dan graf garisan berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
iv) Mentafsir jadual, graf bar berganda dan graf garisan berganda

Hasil Pembelajaran:
i)Pelajar dapat mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Pelajar dapat menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Pelajar dapat melukis graf bar berganda dan graf garisan berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
iv)Pelajar dapat mentafsir jadual, graf bar berganda dan graf garisan berganda

Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan

Perbendaharaan Kata:
i) Graf bar berganda
ii)Graf garisan berganda

Refleksi:
i)Sebahagian pelajar dapat mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Sebahagian pelajar dapat menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Sebahagian pelajar dapat melukis graf bar berganda dan graf garisan berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
iv)Sebahagian pelajar dapat mentafsir jadual, graf bar berganda dan graf garisan berganda


Kelas: 1G/1H

Masa: 5.10-6.20pm

Mata Pelajaran: Pendidikan Moral Ting.1


Tajuk: Bab 1 – Nilai Berkaitan dengan Perkembangan Diri

Sub-tajuk:
1.5 Hemah Tinggi


Objektif Pembelajaran:
i) Melatih diri agar sentiasa berbudi bahasa dan berkelakuan sopan dalam setiap situasi.

ii) Mengenal pasti cara berkelakuan sopan di tempat-tempat awam.

iii) Mengamalkan sikap hemah tinggi dalam kehidupan seharian.


Hasil Pembelajaran:
i) Sentiasa bertutur dan berkelakuan sopan dalam pelbagai situasi.

Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan

Refleksi:
Latihan diberi kepada para pelajar. Mereka dapat menjawab soalan tersebut dengan betul.


No comments:

Post a Comment