Thursday, January 28, 2010

Minggu 4 (25 - 29 Januari 2010)

Rancangan Pengajaran Harian 2010

Minggu 4 (25 – 29 Januari 2010)


Tarikh: 25/01/2010

Hari: Isnin


Kelas: 1G/1H, 1N, 1A/1B/1C, 1M

Masa: 2.00-3.25pm, 3.25-4.00pm, 4.00-5.10pm, 5.45-6.20pm

Mata Pelajaran: Pendidikan Moral Ting. 1


Tajuk: Bab 1 – Nilai Berkaitan dengan Perkembangan Diri

Sub-tajuk:
1.3 Harga Diri


Objektif Pembelajaran:
i) Mengenal diri sendiri.

ii) Menghargai keistimewaan diri.

iii) Menghayati ciri-ciri nilai harga diri dalam kehidupan seharian.

iv) Sentiasa menjaga maruah diri.

Hasil Pembelajaran:
i) Sentiasa menjaga maruah diri

ii) Menerima dan menghargai keistimewaan diri

Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan

Refleksi:
1G/1H, 1A/1B/1C,1M - Para pelajar dapat menghasilkan karangan kreatif tentang hala tuju kehidupan.

1N – Para pelajar dapat memberi contoh-contoh perlakuan individu yang mengamalkan harga diri.



Tarikh: 26/01/2010

Hari: Selasa


Kelas: 2B, 2I dan 2L

Masa: 12.50-2.00pm, 3.25-4.00pm dan 5.10-6.20pm

Mata Pelajaran: Geografi Ting. 2

Tajuk: Bab 4- Graf

Sub-tajuk:
i) Graf
ii) Langkah menghasilkan graf (graf bar berganda)
iii) Mentafsir Jadual
iv)Mentafsir graf (graf bar berganda)

Objektif Pembelajaran:
i)Mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Melukis graf bar berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
iv) Mentafsir jadual dan graf bar berganda


Hasil Pembelajaran:
i)Pelajar boleh mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Pelajar boleh menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Pelajar boleh melukis graf bar berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
iv)Pelajar boleh mentafsir jadual dan graf bar berganda


Aktiviti Pembelajaran:
i) Mentafsir jadual dan graf bar berganda

Perbendaharaan Kata:
i) Graf bar berganda

Refleksi:
2B, 2I, 2L - Majoriti pelajar boleh melukis graf bar berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
ii) Sebahagian pelajar boleh mentafsir jadual dan graf bar berganda dengan baik


Tarikh: 27/01/2010

Hari: Rabu


Kelas: 1M, 1A/1B/1C, 1N

Masa: 12.50-2.00pm, 3.25-4.00pm, 4.00-5.10pm

Mata Pelajaran: Pendidikan Moral Ting. 1


Tajuk: Bab 1 – Nilai Berkaitan dengan Perkembangan Diri

Sub-tajuk:
1.4 Bertanggungjawab


Objektif Pembelajaran:
i) Mengenal pasti ciri-ciri pemakanan.

ii) Mengamalkan amalan pemakanan yang baik dan seimbang.

iii) Bertanggungjawab menjaga kesihatan diri.

iv) Bertanggungjawab menjaga persekitaran supaya sentiasa bersih.


Hasil Pembelajaran:
i) Menjaga kesihatan diri.

ii) Menjaga persekitaran supaya sentiasa bersih.

Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan

Refleksi:
1M, 1/A/1B/1C, 1N – Para pelajar dapat memahami maksud bertanggungjawab serta dapat memberi contoh-contoh perlakuan individu yang mengamalkan nilai bertangggungjawab.


Kelas: 2I

Masa: 5.45-6.20pm

Mata Pelajaran: Geografi Ting. 2

Tajuk: Bab 4- Graf

Sub-tajuk:
i) Graf
ii) Langkah menghasilkan graf (graf bar berganda)
iii) Mentafsir Jadual
iv)Mentafsir graf (graf bar berganda)

Objektif Pembelajaran:
i)Mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Melukis graf bar berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
iv) Mentafsir jadual dan graf bar berganda


Hasil Pembelajaran:
i)Pelajar boleh mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Pelajar boleh menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Pelajar boleh melukis graf bar berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
iv)Pelajar boleh mentafsir jadual dan graf bar berganda


Aktiviti Pembelajaran:
i) Mentafsir jadual dan graf bar berganda

Perbendaharaan Kata:
i) Graf bar berganda

Refleksi:
i)Majoriti pelajar boleh mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Majoriti pelajar boleh menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Majoriti pelajar boleh melukis graf bar berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul


Tarikh: 28/01/2010

Hari: Khamis


Kelas: 2B dan 2L

Masa: 3.25-4.35pm, 5.10-6.20pm

Mata Pelajaran: Geografi Ting. 2

Tajuk: Bab 4- Graf

Sub-tajuk:
i) Graf
ii) Langkah menghasilkan graf (graf garisan berganda)

Objektif Pembelajaran:
i)Melukis graf garisan berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul

Hasil Pembelajaran:
i)Melukis graf garisan berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul

Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan, perbincangan dan melukis graf garisan berganda

Perbendaharaan Kata:
i)Graf garisan berganda

Refleksi:
2B, 2L -

Pelajar boleh melukis garisan berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul.


Tarikh: 29/01/2010

Hari: Jumaat


Kelas: 2L

Masa: 4.00-5.10pm

Mata Pelajaran: Geografi Ting. 2

Tajuk: Bab 4- Graf

Sub-tajuk:
i) Graf
ii) Langkah menghasilkan graf (graf bar berganda)


Objektif Pembelajaran:
i)Mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Melukis graf bar berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul

Hasil Pembelajaran:
i)Pelajar boleh mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Pelajar boleh menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)pelajar pandai melukis graf bar berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul

Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan melukis graf bar berganda

Perbendaharaan Kata:
i) Graf bar berganda

Refleksi:
i)Majoriti pelajar boleh mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Majoriti pelajar boleh menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Majoriti pelajar boleh melukis graf bar berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
iv) Sebahagian pelajar tidak dapat mentafsir jadual dan graf bar berganda dengan baik

Kelas: 1G/1H

Masa: 5.10-5.45pm

Mata Pelajaran: Pendidikan Moral Ting. 1


Tajuk: Bab 1 – Nilai Berkaitan dengan Perkembangan Diri

Sub-tajuk:
1.4 Bertanggungjawab


Objektif Pembelajaran:
i) Mengenal pasti ciri-ciri pemakanan.

ii) Mengamalkan amalan pemakanan yang baik dan seimbang.

iii) Bertanggungjawab menjaga kesihatan diri.

iv) Bertanggungjawab menjaga persekitaran supaya sentiasa bersih.


Hasil Pembelajaran:
i) Menjaga kesihatan diri.

ii) Menjaga persekitaran supaya sentiasa bersih.

Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan

Refleksi:
i) Pelajar dapat mengenal ciri-ciri seseorang individu yang mengamalkan nilai bertanggungjawab.



1 comment:

  1. Sila betulkan tarikh untuk hari Selasa, Minggu 4.
    Warna 'font' yang digunakan untuk 'Refleksi' pada 20.01.10 tidak sesuai sebab latar belakang blog adalah berwarna gelap.

    Terima kasih kerana berusaha menghantar RPH mengikut jadual yang telah ditetapkan. Teruskanlah usaha cikgu.

    htchong

    ReplyDelete